BCAA aminokisline

BCAA aminokisline (branched chained amino acid) so tri aminokisline z razvejano stransko verigo. Med njih spadajo valin, levcin in izolevcin, skupaj pa v telesu predstavljajo kar tretjino vseh beljakovin. Aminokisline so gradniki beljakovin in se lahko sintetizirajo v telesu ali pa jih pridobimo s prehrano.

Kako BCAA delujejo?

Vsi, ki smo že kdaj bili na shujševalni dieti vemo, da pri hujšanju ne izgubljamo samo maščobe, ampak se nam zmanjšuje tudi velikost mišic. BCAA aminokisline nam pomagajo ohranjati mišično maso tudi takrat, kadar smo na nizkokalorični dieti. Pomagajo nam zaščititi mišice pred kataboličnim učinkom diet. BCAA spodbujajo izločanje anabolnih hormonov in hkrati zmanjšujejo katabolizem mišic. Pripomorejo k hitrejši regeneraciji, saj predstavljajo vir energije za telo, ko se zaloge glikogena v mišicah in jetrih porabijo, tako da ne pride do razgradnje lastnih proteinov. Uživanje se še posebej priporoča predvsem ljudem, ki se intenzivno ukvarjajo s športom in vadbo. Koristne so predvsem za izboljšanje učinkovitosti vadbe in za razgradnjo mišične mase, saj se presnavljajo v skeletnih mišicah in ne v jetrih.

Levcin je najbolj zastopana aminokislina v BCAA in vpliva na razvoj puste mišične mase. Skrbi za rast, regeneracijo in obnovo celic kože, kosti in mišic ter sodeluje z anabolnimi hormoni, kot sta testosteron in rastni hormon.

Izolevcin ima podobne funkcije kot levcin, poleg tega pomaga še pri nastajanju hemoglobina, ki telesu omogoča hitrejšo regeneracijo, celjenje poškodb in krepi obrambo telesa pred raznimi infekcijami.

Valin sodeluje pri regeneraciji in obnovi mišičnega tkiva.

BCAA prehranski dodatki nadomešščajo beljakovinske potrebe telesa, ki se pojavljajo pri aktivnosti. Aminokisline se lahko v teh dodatkih pojavljajo v različnih razmerjih. Pomembno je, da izberemo pravo razmerje, glede na zastavljen cilj in željeni rezultat. Previdnost pa ni odveč tudi pri izbiri prehranskega dodatka samega. Le-ta naj bo brez kakršnihkoli umetnih dodatkov, ki so lahko zdravju škodljivi. Visokokvalitetne BCAA aminokisline, ki ne vsebujejo zdravju škodljivih dodatkov, si lahko ogledate tudi tukajNajvečja naravna vira BCCA pa sta meso in jajca.

Preberi tudi  NAJ VAM ZA PROFESIONALNO PRIPRAVLJENO KAVO NI TREBA VSAK DAN PLAČEVATI